Igår var en händelserik dag, IKEA, Subway, Hööks, Klaras mattehjälp, ridpass och popcorn till kvällsmat :) 
På Hööks blev det ett par nya chaps, ny padd till dressyrsadeln, nya benskydd och lite annat. 
 
Ridpasset gick var väl så där, Uffe var sur som fan och betedde sig som ett sto, sparkade bakut när jag krävde saker av honom och sånt. Men efter det tuffa ridpasset i måndags och vila igår så hade han nog lite träningsvärk skulle jag tro. Red också med den nya sadelgjordstunneln och han tyckte väl att den var lite konstig. Den är också lite för lång för honom så jag ska se om man kanske kan förkorta den eller något. 
Mina nya ridskor och mina nya chaps invigdes, så nu slipper jag rida i mina förkorta vardags-ridstövlar. 
 
Och ja, det där fina sommarvädret försvann och har nu ersatts av regn. Jag som just börjat acceptera solen. 
 
Så här var Uffe igår: Bitch, get of my back (och så gjorde han den minen)
 
Jag svarade honom med detta: Bitch, I do not care 

Kommentera

Publiceras ej